רפואה.אינפו 31/03/2008
מחקר חדש שנערך באוניברסיטת הרווארד מנפץ מיתוס זה יחד עם מיתוסים אחרים על מחלת הסוכרת
אחד המיתוסים השכיחים המתייחס לתזונה וסוכרת אוסר על צריכת סוכר ורכיבים אחרים. מחקר חדש שנערך באוניברסיטת הרווארד מנתץ מיתוס זה יחד עם מיתוסים אחרים, ומסביר שאנשים עם סוכרת צריכים לאכול על מנת לשמור את רמת הסוכר בדמם קבוע. המחקר גם כולל 40 מתכונים חדשים.
המלצות המומחים לאנשים עם סוכרת דומות לאלו הניתנות לאנשים באוכלוסייה הכללית, אולם עם הדגשה יתרה על שמירה על משקל תקין, רמות סוכר תקינות וגורמי הסיכון למחלות לב. במדריך שכתורתו: אכילה בריאה לחולי סוכרת מסוג 2, ההמלצה הבסיסית היא – אכלו דיאטה מאוזנת עם מגוון של מאכלים, תוך כדי שאתם שומרים לא לחרוג ממספר הקלוריות הנדרש ועוסקים בפעילות גופנית. סוג המאכלים שאתם בוחרים יום יום הוא עניין שלכם, כל זמן שאתם שומרים על השגת המטרות הבאות:
הגיעו למשקל גוף תקין ושמרו על משקל זה. הכלילו מספר רב של פירות ויקרות בדיאטה שלכם (אולם הגבילו צריכת תפוחי אדמה לבנים). הפחיתו את צריכת השומן הרווי והחליפו אותו בשומן ירקות בריא. העדיפו מאכלים המכילים פחמימות מורכבות על פני מאכלים המומתקים בסוכר לבן ובעמילן מעובד. הגדילו את כמות הסיבים התזונתיים שאתם צורכים. בחרו בחלבונים בריאים, כמו מקטניות, אגוזים, דגים, ועופות במקום חלבונים ממקטר בשר אדום. אם אתם שותים אלכוהול – הקפידו על צריכה נמוכה. הגבילו את כמות המלח. צרכו כמות מספקת של סידן. טלו מולטי ויטמין בכל יום.
ניתן להשיג את החוברת באתר:
http://www.health.harvard.edu/HED
|