עמוד הבית   עמוד הבית

הרשם לקבלת מגזין

דואל'
 
פורומים לפי קטגוריה
בריאות האישה והגבר
בריאות הילד
בריאות הנפש
בריאות הפה והשיניים
מחלות פנימיות
ניתוחים – כירורגיה
סרטן ומחלות דם
עיניים ואף אוזן גרון
פורומים שונים
רוקחות ותרופות
רפואה אסתטית
רפואה משלימה
שלד ומפרקים
תזונה ודיאטה
 

כתבות

כל הכתבות
 

קבוצת תמיכה לחולי גלאוקומה
הגיע הזמן שנעזור לעצמנו ונפעל יחד לקידום איכות החיים עם מחלת הגלאוקומה

עצה רפואית

עצות נוספות
מדידת לחץ דם

הבדיקה הפשוטה והמוכרת הזאת יכולה להציל אותך מהתקף לב.
יתר לחץ דם נקרא "הרוצח השקט" מכיוון שרוב האנשים שסובלים מתופעה זו, אינם מרגישים דבר, ונתונים סטטיסטיים מראים שאצל מחציתם הבעיה לא מאוב...

 

סקר

שנה חדשה, התחלות חדשות. האם אתם מתחילים דיאטה אחרי החגים?
כן
לא
 
 

יין טוב, או לא טוב לבריאות?

רפואה.אינפו   16/04/2008
היין האדום מכיל נוגדי חימצון המדכאים התרבות תאים סרטניים. אך שתייה מופרזת של אלכוהול דווקא מעלה הסיכון לסרטן

כך עולה ממחקרים חדשים בתחום. פרופ' אליעזר רובינזון, יו"ר האגודה למלחמה בסרטן: "חומרים נוגדי חימצון יכולים לסייע בעיכוב תהליכי התפתחות סרטן. עם זאת, חשוב לדעת כי מדובר במחקר שנערך במעבדה. בנוסף, יש לציין כי שתייה מופרזת של משקאות אלכוהוליים מעלה סיכון לסרטן, לכן מומלץ לשלב מיץ ענבים".


במחקר שנערך במרכז הסרטן "דנה-פרבר" שבבוסטן על ידי חוקרים מאוניברסיטת הארוורד, נבדקו תרביות רקמה של תאי לימפה ממאירים והשפעת חומר בשם רסבראטרול (Resveratrol) עליהם. הרסבראטרול הוא כימיקל ממקור צמחי הנמצא בצמחים שונים ביניהם בקליפת ענבים וביין אדום, המכיל חומרים נוגדי חימצון. תוצאות המחקר הראו כי הרסבראטרול עיכב את תהליך ההתרבות של התאים הגידוליים ואף גרם למותם, ללא השפעה על תאי דם בסביבה. עוד נמצא כי בשילוב תרופות שונות כנגד המחלה, הרסבראטרול העלה את הפעילות הרעילה של התרופות כנגד התאים הגידוליים. המחקר פורסם בכתב העת Clinical Cancer Research.


מחקר זה מצטרף למאמר סקירה מקיפה שפורסם לאחרונה על הרסבראטרול. במסגרת המחקר נסקרו עשרות מחקרים שנערכו בתרביות מעבדה ובחיות מעבדה. מתוצאות המחקר עולה כי החומר נמצא כמעכב התפתחות תאי סרטן קיבה, סרטן המעי, סרטן ריאה, סרטן וושט, סרטן הערמונית ועוד. לגבי פעולת הרסבראטרול על סרטן השד כמעכב סרטן, הנושא עדיין שנוי במחלוקת.


"מחקרים אלו מצביעים על יעילות החומר רסבראטרול והשפעתו כמקטין מספר תאים סרטניים בתנאי מעבדה. מכאן, הדרך סלולה להמשך המחקר בקרב מטופלים בתקווה למצוא חומר שבעזרתו ניתן לעכב סרטן", מסביר פרופ' רובינזון. "לקראת ליל הסדר, בו מצווה לשתות 4 כוסות, חשוב להזכיר כי שתייה מופרזת של אלכוהול נמצאה כמעלה סיכון לסוגי סרטן שונים, ביניהם גידולי דרכי הנשימה ועיכול עליונים. רצוי לשלב שתיית מיץ ענבים בליל הסדר. המלצת האגודה היא לא לעבור על כמות של מנה אחת ליום. מנה יומית מוגדרת ככוס יין - 200 מ"ל.


הוסף למועדפים
הוסף למועדפים
  הדפס
הדפס
שלח לחבר
שלח לחבר

 
 

או


חיפוש מתקדם

קטגוריות לבחירה

  רפואה כללית
  בריאות האישה והגבר
  בריאות הילד
  עור ורפואה אסתטית
  בריאות הנפש
  תזונה
  סרטן ומחלות דם
  עיניים ואף אוזן גרון
  ניתוחים – כירורגיה
  תרופות
  בריאות הפה והשיניים
  שלד ומפרקים
 
פינת הרופא
 פתח דף בית ללא תשלום
 עדכן את דף הבית שלך
 רוצה לנהל פורום?
 כניסה לפורטל המקצועי
רופא בפוקוס
דר' חדאד ריאד
כירורגיה כללית
דף הבית
הצטרפו לאחרונה
דר' ביינר מריו
דר' אידלביץ אפרים
דר' ציוררו נועה
דר' אויכמן מיכאל
דר' פדהצור דורון
 

הרצאות מכנסים

הרצאות נוספות

 
  משוב   מי אנחנו   פתח דף בית אישי   הצהרת משתמש   תנאי שימוש   פרסמו אצלנו IWMS™ inside