עמוד הבית   עמוד הבית

הרשם לקבלת מגזין

דואל'
 
פורומים לפי קטגוריה
בריאות האישה והגבר
בריאות הילד
בריאות הנפש
בריאות הפה והשיניים
מחלות פנימיות
ניתוחים – כירורגיה
סרטן ומחלות דם
עיניים ואף אוזן גרון
פורומים שונים
רוקחות ותרופות
רפואה אסתטית
רפואה משלימה
שלד ומפרקים
תזונה ודיאטה
 

כתבות

כל הכתבות
 

קבוצת תמיכה לחולי גלאוקומה
הגיע הזמן שנעזור לעצמנו ונפעל יחד לקידום איכות החיים עם מחלת הגלאוקומה

עצה רפואית

עצות נוספות
מדידת לחץ דם

הבדיקה הפשוטה והמוכרת הזאת יכולה להציל אותך מהתקף לב.
יתר לחץ דם נקרא "הרוצח השקט" מכיוון שרוב האנשים שסובלים מתופעה זו, אינם מרגישים דבר, ונתונים סטטיסטיים מראים שאצל מחציתם הבעיה לא מאוב...

 

סקר

שנה חדשה, התחלות חדשות. האם אתם מתחילים דיאטה אחרי החגים?
כן
לא
 
 

בתי הספר יכולים לסייע במלחמה בהשמנת היתר

רפואה.אינפו   28/04/2008
שינוי סוגי המזון הזמינים בבתי הספר יכולים לסייע להילחם בהשמנת יתר בקרב בני נוער. כך עולה ממחקר חדש אשר ביצעו חוקרים מאוניברסיטת טמפל בארה"ב

מאת ד"ר אסנת רזיאל, מלב"י 


המחקר "מדיניות ההתערבות של בתי הספר למניעת השמנת יתר" פורסם בגליון אפריל של הבטאון הרפואי Pediatrics.

 

במסגרת המחקר, נבדקו תלמידי כיתות ד,ה ,ו בחמישה בתי ספר שבהם בוצעה תוכנית התערבותית לחינוך לתזונה נכונה וכמו כן שונתה תכולת מכשירי השתייה הממותקת ומכונות ממכר החטיפים והממתקים. תלמידים אלו הושוו לתלמידים דומים ב5 בתי ספר שבהם לא בוצע כל שינוי.

 

במחקר השתתפו 1349 תלמידים מאיזור פילדלפיה. הנבדקים שנבחרו להשוואה היו במשקל תקין בתחילת המחקר.

 

התוצאות הדהימו את החוקרים: מסתבר כי לאחר שנתיים של מעקב, הנתונים העידו על כך כי בבתי הספר בהם לא בוצעה התערבות מנהלתית, הן לחינוך תזונתי והן לשינוי מכונות הממכר, 14.9% מן הנבדקים עלו במשקלם ועברו לקטגוריה של עודף משקל לעומת 7.5% מן הנבדקים בבתי הספר בהם נעשה השינוי.

 

"תוצאות המחקר הוכיחו עד כמה התערבות ממסדית פשוטה יכולה להביא לתוצאות מרשימות"- כך טוען ד"ר גארי פוסטר, מנהל המכון לחקר ההשמנה באוניברסיטת טמפל אשר ערכה את המחקר.

 

"שינוי פשוט של הרכבי מזון ומשקה במכונות הממכר האוטומטיות וכמו כן חינוך לתזונה, יכולים להביא הבדל של ממש" טוען עורך המחקר.

 

מצער לשמוע כי כאשר המחקר החל, כ 40% מן התלמידים בעשרת בתי הספר השונים הוגדרו כבעלי משקל עודף או כסובלים מהשמנה.

 

חמישה בתי הספר שערכו את השינוי עשו זאת בהנחייה מרוכזת של ארגון ללא מטרות רווח שמטרתו חינוך לאורח חיים בריא וצמצום ממדי ההשמנה.

 

השינויים כללו שינוי של הרכב המשקאות הקלים הממותקים והחלפתם במים, מיצי פירות וחלב דל שומן, וכן הכללת חטיפים נטולי שומן ומופחתי מלח וסוכר במכונות האוטומטיות.

 

התלמידים עודדו לצרוך את החטיפים הבריאים על ידי כך שקיבלו כרטיסי הגרלה המזכים אותם בזוג אופניים, דילגיות ופרסים אחרים.

 

הגם שתוצאות המחקר היו מעודדות הרי שהחוקרים הודאגו משיעורי העליה בהשמנת היתר בקרב התלמידים.

 

"אם לא עושים מאומה הרי שהתפתחות השמנת יתר היא בלתי נמנעת" אומר פורסטר. על בתי ספר להבין כי השינוי הוא גם בהתקשרות אל מול ספקי המזון הטובים יותר וגם באימוץ של תוכניות חינוך תזונתי והגברת הפעילות הגופנית".


הוסף למועדפים
הוסף למועדפים
  הדפס
הדפס
שלח לחבר
שלח לחבר

 
 

או


חיפוש מתקדם

קטגוריות לבחירה

  רפואה כללית
  בריאות האישה והגבר
  בריאות הילד
  עור ורפואה אסתטית
  בריאות הנפש
  תזונה
  סרטן ומחלות דם
  עיניים ואף אוזן גרון
  ניתוחים – כירורגיה
  תרופות
  בריאות הפה והשיניים
  שלד ומפרקים
 
פינת הרופא
 פתח דף בית ללא תשלום
 עדכן את דף הבית שלך
 רוצה לנהל פורום?
 כניסה לפורטל המקצועי
רופא בפוקוס
דר' חדאד ריאד
כירורגיה כללית
דף הבית
הצטרפו לאחרונה
דר' אידלביץ אפרים
דר' ציוררו נועה
דר' אויכמן מיכאל
דר' פדהצור דורון
דר' קריסי חיים
 

הרצאות מכנסים

הרצאות נוספות

 
  משוב   מי אנחנו   פתח דף בית אישי   הצהרת משתמש   תנאי שימוש   פרסמו אצלנו IWMS™ inside