עמוד הבית   עמוד הבית

הרשם לקבלת מגזין

דואל'
 
פורומים לפי קטגוריה
בריאות האישה והגבר
בריאות הילד
בריאות הנפש
בריאות הפה והשיניים
מחלות פנימיות
ניתוחים – כירורגיה
סרטן ומחלות דם
עיניים ואף אוזן גרון
פורומים שונים
רוקחות ותרופות
רפואה אסתטית
רפואה משלימה
שלד ומפרקים
תזונה ודיאטה
 

כתבות

כל הכתבות
בעולם כ- 180 מיליון נשאים כרוניים של נגיף ההפטיטיס C
חדשות   12/05/2008


עשרת הדיברות לפעילות גופנית נכונה בגיל המבוגר
חדשות   11/05/2008


לשמר או לא - מה הסיפור עם הדם הטבורי?
חדשות   11/05/2008


לאחר החגים הילדים מתקשים לחזור לשיגרה?
בריאות הילד   11/05/2008


כאבי האוזניים לא מרפים?
עיניים ואף אוזן גרון   11/05/2008


מדי שנה נפגעים עשרות ילדים בחג העצמאות משימוש בתרסיסי שלג וזיקוקים
חדשות   07/05/2008


פרשת רמדיה: חמישה כתבי אישום נגד בכירים במשרד הבריאות
חדשות   07/05/2008


נלחמים ברוצח השקט
מחלות פנימיות   07/05/2008


 

קבוצת תמיכה לחולי גלאוקומה
הגיע הזמן שנעזור לעצמנו ונפעל יחד לקידום איכות החיים עם מחלת הגלאוקומה

עצה רפואית

עצות נוספות
כיצד נשמור על גב הילד?

10 טיפים חשובים שכדאי לכל הורה לדעת:

• לקצץ בשעות הישיבה מול המחשב והטלויזיה. לא לוותר פשוט לקבוע נהלים בבית ורצוי לחלק שעות מוגדרות לצפיה/מחשב לכל ילד/ה.
• לקנות מושב ארגונומי...

 

סקר

כמה שעות בלילה את/ה ישן/ה?
פחות מ-6 שעות
6-7 שעות
8 שעות
 
 

מחקר חדש קובע כי שתיית תה חם או קר מורידה את הסיכון למחלת פרקינסון ב- 71%

רפואה.אינפו   04/05/2008
יום הפרקינסון שיצוין בישראל ב- 5.5.2008

מחקר חדש ורחב היקף, שנערך על ידי חוקרים מהמכון הלאומי למדעי המוח בסינגפור ובשיתוף אוניברסיטת סינגפור, המרכז לסרטן באוניברסיטת מינסוטה שבארצות הברית והמחלקה לרפואה בבית הספר הלאומי לרפואה בסינגפור, קובע כי שתיית תה חם או קר על בסיס קבוע, של כ- 23 כוסות בחודש או של כ- 3/4 כוס מדי יום, מורידה את הסיכון למחלת פרקינסון, הודות לרכיבים האנטי אוקסידנטים הייחודים והטבעיים המצויים בתה. במהלך המחקר נבחן הקשר הישיר בין הרכיבים האנטי אוקסידנטים בתה לבין הסיכון ללקות במחלת פרקינסון בקרב אוכלוסיית מחקר רחבה בסין.

 

פרקינסון היא מחלה נוירולוגית ניוונית, המתקדמת באיטיות ופוגעת במנגנון בקרת התנועה שבמוח. המחלה פוגעת בתפקוד ומלווה ברעד, בתנועות בלתי רצוניות, בנוקשות שרירים ובירידה ביכולת ההבעה המילולית והפיזית ובתסמינים נוספים.

 

במחקר השתתפו 63,257  נשים וגברים מסין, אשר נתבקשו לדווח, באמצעות שאלונים מובנים וראיונות אישיים, על הרגלי התזונה וסגנון החיים שלהם לאורך 12 שנים. לאורך תקופה זו, בקרב 157 משתתפים התפתחה מחלת פרקינסון והם זוהו באמצעות ראיונות חוזרים או דרך בסיסי הנתונים  של בתי החולים.

 

מניתוח תוצאות הנתונים שנאספו במהלך המחקר, התקבלה תמונת מצב דרמטית, שהעלתה כי שתיית תה על בסיס קבוע  של לפחות 23 כוסות תה קר או חם בחודש, או כ- 3/4 כוס מדי יום, מורידה  ב- 71%  את הסיכון ללקות במחלת פרקינסון. החוקרים משייכים זאת לרכיבים האנטי אוקסידנטים הייחודיים המצויים בתה.

 

המחקר פורסם לאחרונה בכתב העת המדעי לאפידמולוגיה היוצא בארצות הברית (American Journal of Epidemiology). מחקר זה מצטרף לשורה של מחקרים חדשים אשר מצביעים על האופן בו מרכיבי האנטי אוקסידנטים הטבעיים הקיימים בריכוז גבוה בתה, מסייעים לעיכוב תהליכי הזדקנות, למניעת מחלות ולשיפור במצבן של מחלות קיימות. על ידי צריכה קבועה של תה חם או קר ניתן ליהנות מפעילותם היעילה המסייעת בהפחתת הסיכויים ללקות במחלות כלי דם, מחלות לב, טרשת עורקים, שבץ, אלצהיימר, פרקינסון, דלקת פרקים ועוד.

 

ובתוך כך נודע כי גם במחקר קודם שפורסם לאחרונה בכתב העת המדעי הבינלאומי לביוטכנולוגיה היוצא באפריקה (African Journal of Biotechnology), ואשר בוצע במעבדה, נמצא כי התה מכיל רמות גבוהות של רכיבים אנטי אוקסידנטים טבעיים אשר פעולתם נוגדת החמצון גבוהה באופן משמעותי מפעילותם נוגדת החמצון של הרכיבים המצויים בירקות חיים כגון בצל וכרוב. 

 

מחקר נוסף, שפורסם לאחרונה ונערך בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת בוסטון, קבע כי שתיית תה על בסיס קבוע, של כפעמיים ביום משפרת את תפקודם של כלי הדם ומערכת הלב, בזכות המרכיבים האנטי אוקסידנטים הטבעיים הנמצאים בתה. במהלך המחקר נבחן הקשר הישיר בין הרכיבים האנטי אוקסידנטים הטבעיים הנמצאים בתה, לבין הסיכון ללקות במחלות לב וכלי דם. המחקר בוצע בקרב 42 נבדקים הסובלים ממחלות לב וכלי דם, אשר חולקו  ל - 2 קבוצות, כאשר קבוצה אחת שתתה תה פעמיים ביום במהלך תקופת המחקר והקבוצה השנייה קיבלה כשתייה נוזל צבעוני כלשהו אשר שימש כפלצבו. המחקר התנהל במשך כשבועיים ובמהלכם נבדקה פעילותם של כלי הדם בקרב המשתתפים, באמצעות בדיקת אולטרא סאונד בעורקי הזרוע, במספר נקודות זמן, לפני תחילת שתיית התה, שעתיים אחר כך, בתום שבועיים של שתייה רצופה וכ- 14 שעות לאחר שתיית הכוס האחרונה במהלך תקופת המחקר. מניתוח תוצאות הבדיקות שנערכו, הצטיירה תמונת מצב אופטימית. בקרב המשתתפים אשר שתו תה, כאמור פעמיים ביום במהלך שבועיים, נמצא שיפור משמעותי במצב מחלת הלב וניכר שיפור במצב כלי הדם שלהם ובקרב המשתתפים ששתו את נוזל הפלצבו לא נמצאה השפעה כלל. המחקר פורסם בכתב העת המדעי של הקולג' האמריקאי לתזונה (Journal of The American College of Nutrition).


הוסף למועדפים
הוסף למועדפים
  הדפס
הדפס
שלח לחבר
שלח לחבר

 
 

או


חיפוש מתקדם

קטגוריות לבחירה

  רפואה כללית
  בריאות האישה והגבר
  בריאות הילד
  עור ורפואה אסתטית
  בריאות הנפש
  תזונה
  סרטן ומחלות דם
  עיניים ואף אוזן גרון
  ניתוחים – כירורגיה
  תרופות
  בריאות הפה והשיניים
  שלד ומפרקים
 
פינת הרופא
 פתח דף בית ללא תשלום
 עדכן את דף הבית שלך
 רוצה לנהל פורום?
 כניסה לפורטל המקצועי
רופא בפוקוס
דר' רויטמן סוזנה
פסיכיאטריה
דף הבית
הצטרפו לאחרונה
דר' פז ברעם
דר' פרידמן נמרוד
פרופ' אבו-שקרה מחמוד
דר' חן אורי
דר' שלקוביץ צחי
 

הרצאות מכנסים

הרצאות נוספות

 
  משוב   מי אנחנו   פתח דף בית אישי   הצהרת משתמש   תנאי שימוש   פרסמו אצלנו IWMS™ inside