עמוד הבית   עמוד הבית

מדורי תוכן

 · מחלות סרטן
 

כלים

 · כניסה לפורום
 · מאמרים נוספים
 

 

מוצרי מזון שמונעים את מחלת הסרטן

  17/05/2006
העדויות המצטברות מלמדות על מאכלים שמסייעים לנו להילחם נגד מחלת הסרטן

חוקרים רבים מנסים למצוא את הפתרונות המתאימים למחלת הסרטן. עם השנים הם למדו להתמקד באמצעי שיסייע למנוע את המחלה: הדיאטה. הדרך הקלה והזולה להפחית את הסיכויים של המחלה היא לבנות תפריט מזון בריא ומזין. רוב המומחים מסכימים כי צריך להעשיר את התפריט בפירות וירקות: אם הצלחת שלכם מכילה כ-2/3 ירקות, אתם בדרך הנכונה. בנוסף, יש להימנע ממוצרי מזון שמכילים שומנים בלתי רוויים. ההצעה הזו נראית פשוטה, אך לאנשים מסוימים הדבר מצריך שינויים דרסטיים בהרגלי האכילה שלהם. זו לא דיאטה שעושים עד שיורדים במשקל, ולאחר מכן חוזרים לפעילות רגילה, יש להקפיד על אורח חיים בריא כל הזמן, כל החיים.
אלף צעדים מתחילים בצעד אחד קטן, ולכן כדאי שתתחילו מפה:
1. חומצה פולית - נמצא במוצרי מזון רבים. משווקי המזון כיום מעריכים את חשיבותה של החומצה הפולית, ולכן היא נמצאת בדגני בוקר, לחמים שונים ועוד. רמות מסוימות של חומצה פולית מגינות מפני המוטציות השונות שמפתחות את מחלת הסרטן. מחקר גדול בדק את יעילותה של החומצה הפולית בקרב 27,000 גברים מעשנים בני 50-69. גברים שצרכו 400 מיקרו גרם של חומצה פולית ביום הפחיתו ב-50% את הסיכויים שלהם לחלות בסרטן הלבלב.
מיץ תפוזים ודגני בוקר מכילים חומצה פולית (יש לבדוק על התוויות האם הם מכילים את הכמות הדרושה), בנוסף ניתן למצוא חומצה פולית גם בשעועית, תרד, חסה, בוטנים וספרגוס.
2. ויטמין D – הויטמין מסייע לספוג את הסידן בגוף ולבנות שיניים ועצמות חזקות, ולבנות הגנה חזקה מפני מחלת הסרטן. מחקרים מראים כי ויטמין D מונע מהתאים הסרטניים להתפתח. מחקר, שנערך על ידי האגודה האמריקנית לחקר הסרטן, מצא קשר בין צריכת ויטמין D לסרטן השד. נמצא כי ויטמין D מפחית ב-50% את התפרצות סרטן השד. בנוסף -  מחקר, שנערך באוניברסיטת הארווארד, מצא כי ויטמין D משפר את סיכויי ההחלמה של חולים בסרטן הריאות.
הדרך הטובה ביותר להשיג את הויטמין היא על ידי חשיפה לשמש (ללא מסנן קרינה). יש להיזהר ולשהות בשמש רק כ-15 דקות, חשיפה ממושכת עלולה לגרום להתפתחות סרטן העור. להשגת הויטמין ניתן לאכול גם מוצרי חלב וביצים.
3. תה - אם אתם נהנים ללגום תה, תשמחו לדעת שהמחקרים מצאו תוצאות חיוביות ביעילותו במלחמה נגד הסרטן. תה ירוק מכיל חומרים נוגדי חמצון. מחקרים מראים כי נשים ששתו 4 כוסות תה ירוק ביום, הפחיתו את הסיכויים שלהן לחלות בסרטן הרחם. לא חייבים לשתות תה חם, כדי להשיג את מרב התוצאות, ניתן בקיץ להכין תה קר ומרענן.
4. ירקות ממשפחת המצליבים - כילדים לא אהבנו אותם אך כרוב, ברוקולי וכרובית נלחמים גם נגד מחלת הסרטן. מחקרי מעבדה מצאו כי לירקות אלה יש אפקט של "השמדה" על תאים סרטניים.
כדי שירקות אלה יועילו, צריך ללעוס אותם ולא לבלוע. נראה כי אפקט "ההשמדה" יעיל רק כאשר חותכים או לועסים את הירקות האלה.
5. ג'ינג'ר – התבלין המפורסם שעוזר נגד בחילות יעיל גם למניעת הסרטן. מחקרים מראים כי תבלין הג'ינג'ר יכול להרוג את תאי הסרטן בשתי דרכים דומות זו לזו. האחת, התאים "מתאבדים" מושמדים באופן עצמי מבלי לפגוע בסביבתם. השנייה, התאים מעכלים את עצמם. החוקרים אומרים כי נשים שסובלות מסרטן הרחם מפתחות עמידות בפני הטיפולים הכימותרפיים השונים, לכן הם מקווים שהמחקרים על נפלאות הג'ינג'ר יאוששו, ויהיה ניתן לטפל באותן הנשים בתקווה שהן לא תפתחנה עמידות גם מפניו.
ג'ינג'ר נמצא במשקה המפורסם ג'ינג'ר אייל, עוגיות ג'ינג'ר ועוד.

 


הוסף למועדפים
הוסף למועדפים
  הדפס
הדפס
שלח לחבר
שלח לחבר

 
 

או


חיפוש מתקדם

קטגוריות לבחירה

  רפואה כללית
  בריאות האישה והגבר
  בריאות הילד
  עור ורפואה אסתטית
  בריאות הנפש
  תזונה
  סרטן ומחלות דם
  עיניים ואף אוזן גרון
  ניתוחים – כירורגיה
  תרופות
  בריאות הפה והשיניים
  שלד ומפרקים
 
פינת הרופא
 פתח דף בית ללא תשלום
 עדכן את דף הבית שלך
 רוצה לנהל פורום?
 כניסה לפורטל המקצועי
רופא בפוקוס
דר' חדאד ריאד
כירורגיה כללית
דף הבית
הצטרפו לאחרונה
דר' ביינר מריו
דר' אידלביץ אפרים
דר' ציוררו נועה
דר' אויכמן מיכאל
דר' פדהצור דורון
 

הרצאות מכנסים

הרצאות נוספות

 
  משוב   מי אנחנו   פתח דף בית אישי   הצהרת משתמש   תנאי שימוש   פרסמו אצלנו IWMS™ inside