06/10/2005
האם שוקולד יכול לסייע לפתרון נזקי עישון לכלי דם? כן, אומרים המומחים, אבל אין לסמוך על כך
שוקולד עשוי לפתור נזקים שגורם העישון לכלי הדם, כך נטען במחקר חדש. במחקר, שפורסם בירחון Journal of the American College of Cardiology נכתב כי חומרים בריאים הנמצאים בפירות וירקות התגלו גם בשוקולד, אבל, מסייגים החוקרים ואומרים: אין לסמוך על השוקולד שיציל את המעשן מפני הנזקים הקשים של מעשיו. המחקר, שנעשה בגרמניה בדק אחד עשר בני אדם שגילם הממוצע היה 31, כולם מעשנים. במחקר נבדקו המזקים שגורם העישון לזרימת הדם ולכלי הדם. הנבדקים ביקשו שלא לעשן במשך 12 שעות לפני תחילת הניסוי. כל אחד מהם קיבל בתחילת הניסוי משקה שהיה מורכב מקקאו עשיר ומקקאו רגיל. הקקאו העשיר, גרם על פי החוקרים לתיקון של חלק מנזקי העישון לכלי הדם, ושיפר את זרימת הדם. החוקרים מדגישים כי לזמן מועט יש אכן השפעה לשוקולד אך קשה לדעת מה תועלתו לטווח הארוך בכל הנוגע למעשנים. החוקרים גם מדגישים כי אין לסמוך על השוקולד בעניין, משום שהוא אולי מקצץ בבעיה אחת אבל מגדיל בעייה אחרת – בעיית הקלוריות שגורמת להשמנה ומתוך כך גם כן לסיכון גבוה לחלות במחלות לב.
|