עמוד הבית   עמוד הבית

מדורי תוכן

 · מחלות סרטן
 

כלים

 · כניסה לפורום
 · מאמרים נוספים
 

 

מחקר: אכילת מתוקים מעלה את הסיכון לחלות בסרטן השד

  15/11/2005
על פי המחקר אכילת עוגות, עוגיות, גלידה, דבש, ושוקולד מעלים את הסיכון ללקות במחלה

מחקר חדש של האגודה האיטלקית למחקר, הליגה האיטלקית למלחמה בסרטן ומשרד החינוך האיטלקי, קובע כי אכילת מזונות מתוקים כגון: עוגות, עוגיות, גלידה, דבש, ושוקולד מעלים את הסיכון לחלות בסרטן השד.
במחקר השתתפו 2,569 נשים עם סרטן שד ו- 2,588 נשים בקבוצת ביקורת. בגילאים 23 עד 74. המידע נאסף על ידי שאלונים מפורטים אשר כללו פרטים על היסטוריה רפואית, פעילות פיזית, גורמים סוציו דמוגרפים, עישון, צריכת אלכוהול, ועוד הרגלי חיים שונים ואף מידע על הרגלי תזונה שנאסף באמצעות שאלון מקיף אשר כלל כ-80 שאלות. במחקר נראה קשר ישיר בין צריכת מזונות מתוקים ועלייה בסיכון לחלות בסרטן השד. הסיכון היה תלוי בגורמים נוספים כמו צריכת קלוריות, צריכת אלכוהול, פעילות פיזית, גיל, אינדקס מסת גוף והיסטוריה משפחתית של סרטן שד. על פי מסקנת החוקרים ההשערה היא שמזונות מתוקים מעלים את עמידות הגוף לאינסולין, דבר הגורם ליצור מוגבר של אינסולין המהווה גורם מחולל סרטן בגוף האדם ואף מגביר הפרשת הורמונים כמו אסטרוגן ואנדרוגן המעלים את הסיכון לחלות בסרטן שד. המחקר פורסם בגליון נובמבר של כתב העת המדעי בריטיש מדיקל ג'ורנל. 

באגודה למלחמה בסרטן אמרו בתגובה למחקר כי: "התוצאות מחזקות ידע קודם שיש בידי אנשי המדע, המוכיח כי לתזונה השפעה מכרעת על התפתחות סרטן וכי מזון מסוגים שונים עשוי לגרום לסוגי סרטן שונים כגון סרטן המעי הגס, סרטן השד, סרטן הערמונית וסרטן הכליה. כך למשל אנו יודעים כי בעשורים האחרונים ישנה עליה במקרי הסרטן כתוצאה מאימוץ תזונה ואורח חיים מערביים הכוללים תזונה עתירת קלוריות, רמת צריכה גבוהה של שומן מן החי וכן רמת פעילות גופנית נמוכה. מחקר זה מוסיף עתה גם מזונות מתוקים, לרשימת הגורמים העשויים לגרום לסרטן. אנו קוראים לציבור לאמץ אורח חיים בריא הכולל, תזונה מופחתת קלוריות, דלת שומן ועשירה במיוחד בירקות, כדרך יעילה ומוכחת להפחתת הסיכון לחלות בסרטן. מומלץ לכלול בתפריט היומי מגוון של ירקות ולשלב גם פרי, להגביל צריכת שומן מן החי ומזון מטוגן או חרוך ולהעדיף שימוש מבוקר בשמן זית, שמן קנולה וטחינה על פני שמנים אחרים. מומלץ גם להימנע משתיית אלכוהול, ולהגביל את צריכתו לכל היותר לכוסית אחת ליום ולצמצם ככל האפשר בצריכת מזונות מתוקים. חשוב לעסוק בפעילות גופנית סדירה, כמו הליכה נמרצת על פי היכולת האישית של כל אחד, לפחות 5 פעמים בשבוע למשך חצי שעה או יותר וכמובן להימנע מעישון, המהווה גורם המוות מספר אחד הניתן למניעה".


הוסף למועדפים
הוסף למועדפים
  הדפס
הדפס
שלח לחבר
שלח לחבר

 
 

או


חיפוש מתקדם

קטגוריות לבחירה

  רפואה כללית
  בריאות האישה והגבר
  בריאות הילד
  עור ורפואה אסתטית
  בריאות הנפש
  תזונה
  סרטן ומחלות דם
  עיניים ואף אוזן גרון
  ניתוחים – כירורגיה
  תרופות
  בריאות הפה והשיניים
  שלד ומפרקים
 
פינת הרופא
 פתח דף בית ללא תשלום
 עדכן את דף הבית שלך
 רוצה לנהל פורום?
 כניסה לפורטל המקצועי
רופא בפוקוס
דר' שלקוביץ-שילה צחי
מחלות עור ומין
דף הבית
הצטרפו לאחרונה
פרופ' פורת שלמה
דר' שוסטק אבשלום
דר' שיין גולדשמיד רינת
דר' שלו מריאו
דר' פרהדיאן מהרן
 

הרצאות מכנסים

הרצאות נוספות

 
  משוב   מי אנחנו   פתח דף בית אישי   הצהרת משתמש   תנאי שימוש   פרסמו אצלנו IWMS™ inside