01/01/2006
מחקר חדש טוען כי אכילת ויטמין די מפחיתה הסיכויים לחלות בסרטן
האם ויטמין די יכול לסייע בהפחתת הסיכוי ללקות בכמה סוגי סרטן, ביניהם סרטן השד והשחלות אצל נשים? מתברר שכן, כך לפחות על פי מחקר חדש שבדק את היחס בין רמות הוויטמין בדם לבין הסכנה לחלות בסרטן.
על פי ממצאיהם של החוקרים, כ-25 מיליגרם של ויטמין די, באופן יומי יכולים להוריד ב-30%-50% את הסיכוי לחלות בסרטן. יחד עם זאת אמרו החוקרים, כי ישנה סכנה בצריכה מוגברת של ויטמין די, שיכולה לפגום בתפקודי הכליות והכבד והוסיפו כי יידרשו מחקרים נוספים כדי להוכיח סופית את הממצאים הללו.
על פי המחקר כדי לקבל את הויטמין מומלץ לאכול בשר ודגים וגם מרגרינה. למרות זאת החוקרים מסייגים את הממצאים ואומרים כי עדיין לא הוכח סופית הקשר בין הויטמין והמחלה ויש לערוך מחקרים נוספים.
|