29/09/2005
על פי המחקר שתיית חלב מרובה מפחיתה את היחלשות העצמות אצל מבוגרים
גברים אמיתיים אולי לא בוכים, אבל הם שותים חלב כדי לשמור על העצמות חזקות, כך על פי מחקר חדש. בארה"ב עולה בהתמדה מספרם של הגברים המבוגרים הלוקים באוסטופורוסיס ועצמותיהם נחלשות, אבל על פי המחקר כוס של חלב דל שומן עשויה לשנות עבורם את המצב. "כוס גדולה של חלב היא פתרון פשוט, זול ואפקטיבי מאוד בהאטת הנזק לעצמות שמביא איתו תהליך ההזדקנות", נכתב במחקר שנעשה באוניברסיטת דיקין במלברון, אוסטרליה. החוקרים בדקו 167 בני אדם שעברו את גיל 50 וגילו שאצל הנבדקים ששתו כוס חלב בכל יום – חל שיפור ניכר במצב העצמות.
שתיית החלב גם מעלה את רמת הויטמין D בגוף ומפחיתה את רמתו של ההורמון האחראי להחלשות העצם. הרכבו של החלב כולל גם קלציום ששומר על החוזק של העצם. בשורה התחתונה ממליצים החוקרים גם לנשים מבוגרות לשתות הרבה יותר חלב לשם שמירה על העצמות. "אף אחד לא שותה מספיק חלב. תמיד אפשר לשתות עוד", נכתב במסקנת המחקר. בארצות הברית נפוצה באחרונה דיאטה שבנויה על שתיית שמונה כוסות חלב ביום. לדברי החוקרים ניתן להחליף חלק מכמות החלב בגביע יוגורט אחד או בגביע גבינה לבנה.

חלב. מחזק את העצמות. |