עמוד הבית   עמוד הבית

מדורי תוכן

 

כלים

 · כניסה לפורום
 · מאמרים נוספים
 

 

מחקר: סויה תורמת להפחתת הסיכון לשברים

  18/11/2005
צריכת מזונות על בסיס סויה עשויה להפחית את הסיכון לשברים בקרב נשים בגיל המעבר

במחקר שהתפרסם לאחרונה במגזין Archives of Internal Medicine נמצא כי צריכת מזונות על בסיס סויה, כמו למשל חלב סויה, עשויה להפחית את הסיכון לשברים בקרב נשים בגיל המעבר.
מחקרים אחרים הראו קשר בין צריכת מוצרי סויה לצפיפות העצם, אולם המחקר החדש הוא המחקר הגדול הראשון שחקר את הקשר בין צריכת סויה לבין הסיכון לשברים.
החוקרים אספו נתונים של קרוב ל- 24,000 נשים סיניות לאחר המנופאוזה. משתתפות המחקר השלימו שאלוני צריכת מזון מפורטים, ולאחר 4.5 שנים הן נשאלו אם סבלו משברים.
החוקרים מצאו כי צריכה גבוהה יותר של חלבון סויה נמצאה קשורה באופן משמעותי לסיכון נמוך יותר לשברים, זאת גם לאחר שנלקחו בחשבון גורמים כמו גיל, צריכה קלורית, מצב סוציו אקונומי, רכיבי תזונה נוספים, וגורמי סיכון לאוסטיאופורוזיס.
החוקרים הוסיפו כי הקשר ההפוך היה מודגש יותר בקרב נשים בתחילת המנופאוזה. אצל נשים שנמצאו 10 שנים מתחילת המנופאוזה, הסיכון לשברים פחת ב-48% בקרב אלה עם הצריכה הגבוהה ביותר של חלבון סויה בהשוואה לאלה עם הצריכה הנמוכה ביותר.
אצל נשים הנמצאות למעלה מ- 10 שנים מתחילת המנופאוזה, הסיכון פחת ב- 29%.
ההשערה היא כי מרכיבי הסויה/האיזופלאבונים בסויה מגנים על העצם מפני שברים על-ידי כך שמפחיתים את תהליכי הפירוק שלה ומגבירים את בנייתה.


הוסף למועדפים
הוסף למועדפים
  הדפס
הדפס
שלח לחבר
שלח לחבר

 
 

או


חיפוש מתקדם

קטגוריות לבחירה

  רפואה כללית
  בריאות האישה והגבר
  בריאות הילד
  עור ורפואה אסתטית
  בריאות הנפש
  תזונה
  סרטן ומחלות דם
  עיניים ואף אוזן גרון
  ניתוחים – כירורגיה
  תרופות
  בריאות הפה והשיניים
  שלד ומפרקים
 
פינת הרופא
 פתח דף בית ללא תשלום
 עדכן את דף הבית שלך
 רוצה לנהל פורום?
 כניסה לפורטל המקצועי
רופא בפוקוס
דר' רויטמן סוזנה
פסיכיאטריה
דף הבית
הצטרפו לאחרונה
דר' שומייקו אולג
דר' עדוי מוחמד
דר' שינמן רון
דר' גלעדי יורם
דר' חולוסטוי אלכסנדר
 

הרצאות מכנסים

הרצאות נוספות

 
  משוב   מי אנחנו   פתח דף בית אישי   הצהרת משתמש   תנאי שימוש   פרסמו אצלנו IWMS™ inside